نمودار آنلاین اطلاعات استارتاپ های ایرانی ترسیم و با یک کلیک قابل مشاهده است

اگر چه در تعریف استارت آپ بر این مسئله تاکیدی وجود ندارد که حتماً فعالیت آن در حوزه تکنولوژی یا فن آوری اطلاعات باشد، اما به دلیل اینکه بسیاری از استارت آپ ها در سالهای اخیر، حول این زمینه‌ها شکل گرفته‌اند، گاهی در تعریف استارت آپ به این مسئله هم اشاره می‌شود که استارت آپ باید در حوزه فن آوری‌های نوین فعال باشد.

اما در مجموع بسیاری استارت آپ را فرهنگ نوینی برای اندیشه‌های نو و خلافیت برفراز ایده‌های موجود می‌دانند که هدف از آن برطرف کردن مشکلات موجود در نقاط کلیدی است که به عنوان پاشنه‌ی آشیل راه‌حل‌های موجود شناخته می شوند.

از اینرو نمودار آنلاین اطلاعات استارتاپ های ایرانی با هدف اطلاع رسانی از وضعیت استارتاپ ها، شتاب دهنده های استارتاپی و سرمایه گذاران این اکوسیستم در کشور راه اندازی شد.

به نقل از مهر؛ این نمودار آنلاین توسط یک استارتاپ راه اندازی و با حضور معاون علمی فناوری رییس جمهور و شهردار تهران رونمایی شد.

«نوپاگراف»، تصویری از ارتباطات درون زیست‌ بوم استارتاپی ایران به همراه نام و لوگو استارتاپ، امکان مشاهده اطلاعات تکمیلی هر استارتاپ و یا سرمایه‌گذار را فراهم می کند و کاربر می تواند با کلیک روی هر لوگو، به صفحه اختصاصی آن استارتاپ و مشاهده اطلاعات آن دسترسی یابد.

امکان جستجوی نام استارتاپ، سرمایه‌گذار یا شتاب‌دهنده و سایر بازیگران زیست‌ بوم استارتاپی ایران در این نمودار وجود دارد و فعالان زیست‌ بوم استارتاپی کشور و سایر کاربران نیز می‌توانند برای اضافه کردن اطلاعات به این گراف از طریق ابزار جانبی تعبیه شده در آن، اقدام کنند.

امکان جستجوی بصری، امکان اضافه‌کردن سریع‌ تر اطلاعات و خود اظهاری آنلاین، بروزرسانی مستمر و دائمی، کامل بودن نام و مشخصات عناصر و دسترسی آسان به اطلاعات تکمیلی عناصر گراف، از دیگر ویژگی هایی است که برای نمودار نوپاگراف اعلام شده است.

این نمودار آنلاین از در این نشانی در دسترس زیست بوم استارتاپی ایران قرار دارد.