تعریف و شناخت اتوماسیون های اداری (قسمت چهارم)

معایب اتوماسیون‌های اداری تحت وب:

 در کنار تمام تعاریف بالا شاید این سؤال پیش آید که آیا تکنولوژی وب در اتوماسیون‌های اداری دارای معایب و اشکالاتی نیز هستند یا خیر؟ بی‌شک هر تکنولوژی در کنار محاسنی که در بردارد معایبی نیز به همراه دارد که در زیر به برخی از مهم‌ترین آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

زمان گردش اطلاعات

درحالی که موضوع سرعت را در قسمت محاسن بررسی کردیم ولی لازم است این مقوله را در صورت عدم رعایت استانداردها از دریچه معایب اتوماسیون‌های اداری تحت وب نیز بررسی کنیم. بدیهی است هرچه شبکه‌ای که اتوماسیون بر بستر آن استفاده می‌شود گسترده‌تر باشد زمان گردش اطلاعات نیز افزایش می‌یابد. بدیهی است با توجه به وجود بستر اینترنت و عدم رعایت اصول و استانداردهای شبکه، با فاصله‌ای بین دستور، پردازش و خروجی اطلاعات مواجه و در نهایت با مشکل سرعت رو به رو خواهیم شد.

گسترش روز به روز فناوری

امروزه شاهد پیشرفت روزافزون تکنولوژی هستیم، به صورتی که شاید تغییرات و سرعت آن غیرقابل باور باشد، دانش برنامه‌نویسی هم به‌عنوان یکی از پرچم‌داران تکنولوژی از این داستان مستثنا نیست و کنار امکاناتی که در نرم‌افزارها ایجاد می‌کند خود برای شرکت‌های تولیدکننده و البته سازمان‌های استفاده‌کننده دردسر زا است. اتوماسیون‌های اداری تحت وب نیز به خاطر تغییرات سریع در مرورگرها، افزایش استفاده از گوشی‌های هوشمند و تغییر ذائقه کاربران، می‌بایست خود را با این روند هماهنگ کنند. نتیجه این امر ایجاد رابط‌های کاربری ساده‌تر و کاراتر می‌باشد. ایجاد هماهنگی برای به وجود آوردن چنین رابط کاربری باعث افزایش زمان فرآیند تولید و بروزرسانی نرم‌افزار خواهد شد و سازمان‌ها و تولیدکنندگان را با این چالش همیشگی مواجه خواهد ساخت.

امنیت

باره‌ها در این کتاب به مسئله امنیت اشاره خواهد شد و در این بخش فقط به گفتن این نکته که امنیت در محیط وب کاملاً نسبتی است اکتفا می‌کنیم. در صورت رعایت اصول و استانداردهای امنیتی به‌عنوان یک برتری و در صورت عدم رعایت حکم یک خودزنی بزرگ را خواهد داشت، زیرا اطلاعات را بدون هیچ محافظتی در معرض آسیب‌هایی، چون شنود در شبکه، هک سرور و دسترسی به اطلاعات، هک اطلاعات کاربری و دسترسی به اطلاعات کاربر، عدم پشتیبان گیری و از دست دادن اطلاعات و ده ها خطر دیگر قرار خواهیم داد.

 

هر قسمت معرفی یک امکان پیشرفته در اتوماسیون اداری فرزین – آی کن

نرم افزار فکس پیشرفته و تحت وب اتوماسیون سپنتا

لینک خرید کتاب از صفر تا صد اتوماسیون های اداری

اتوماسیون اداری فرزین – آی کن